چسب بنر چیست؟

پی بام 18 تیر 1398
چسب بنر چیست؟
چسب بنر، گونه ای از چسب های قطره ای بوده که در چاپ بنر و فلکسی کاربرد دارد. چسب بنر بر خلاف چسب های دو جزئی مانند چسب دو قلو، چسب قطره ای تک جزئی بوده و به کاتالیزور یا خشک کن خاصی نیاز ندارد

نام علمی چسب بنر، متیل آلفا سیانو آکریلات methyl Alpha cyanoacrylate است. کاتالیزور یا خشک کن چسب قطره ای در حقیقت ذرات خارجی و قطرات آب بسیار ریز موجود روی سطوح هستند. این قطرات و ذرات در حقیقت باعث تسریع پلیمریزاسیون و سفت شدن چسب قطره ای می شوند. به همین دلیل با مصرف زیاد چسب قطره ای، چون لایه مجاور سطح سفت می شود، لایه های دیگر قادر نخواهند بود با سطوح تماس پیدا کنند و سفت شوند.

چسب قطره ای در برابر الکل ها، بنزین، روغن و اکثر حلال ها مقاوم بوده و همچنین در برابر رطوبت و حرارت نیز مقاومت خوبی دارد. برای چسباندن دو سطح توسط چسب قطره ای لازم است مقدار بسیار کمی از آن به کار برید (برای هر ۶ سانتی متر مربع یک قطره باید به کار رود. چسب قطره ای چسبی سمی بوده و بخار آن نباید تنفس شود، در هنگام کار با آن نیز باید از دستکش، عینک و ماسک استفاده شود. در هنگام تماس با چشم و پوست باید سریعاً به پزشک مراجعه نمود. حلال چسب قطره ای خشک شده استون می باشد و باید به تدریج توسط پنبه آغشته به استون تمیز شود.