ابزارهای شارژی نوین

مجتبی کرباسی 19 دی 1397
ابزارهای شارژی نوین
ابزارهای شارژی نوین و پیشرفت تکنولوژی شارژ ابزارها

روند رو به رشد استفاده از ابزارهای شارژی و حرکت به سمت اولید محصولاتی کارآمدتر، قوی تر و دقیق تر، باعث رشد چشمگیر تکنولوژی این ابزارها در چند سال اخیر شده است.  تلاش های تولیدکنندگان برجسته دنیا مانند Milwaukee، Bosch و DeWalt برای برآورده ساختن نیازهای جدید، منجر به تولید و طراحی ابزارهای شارژی سنگین‌تری شده است بطوری که ترون شرود، مدیر تولید محصولات شارژی در شرکت بوش، می گوید: “بخش عمده تمرکز صنعت بر پیشرفت قابلیت‌های ابزار قدرت بی سیم است. این شامل موتورهای بدون ذغال، الکترونیک و سیستم های باتری پیشرفته است. ” پل فرای، معاون مدیریت محصول در شرکت میلواکی، با اشاره به “پیشرفت‌هایی در زمینه قدرت موتور ابزارهای شارژی” که اجازه می دهد با سهولت از ابزار استفاده شود. او می گوید؛ “اگر روزی رسد که همه ابزارها از سیم خلاص شوند، مزیت بالقوه زیادی برای کارگران بوجود می آورد.”

همانطور که روند افزایش تقاضای ابزارهای شارژی ادامه می یابد، شرکت های تولیدکننده ابزار، مصمم به ساخت ابزارهای بی سیم هستند که دقیقاً به مانند ابزارهای برقی از نظر قدرت و … کارایی داشته باشد. شرود می گوید: “ظرفیت و توان باتری‌ها به سمتی میروند که بازدهی و زمان کارکرد آنها بیشتر شود، این درحالی است که از نظر ابعاد کوچکتر می شند و این یعنی قدرت بیشتر با ابعاد کوچکتر. استفاده از تکنولوژی لیتیوم یون در باتریهای نسل جدید اجازه می دهد تا “زمان ذخیره سازی” کمتر و ابعاد آن کوچکتر گردد.از این رو، ابزارها روز به روز سبک تر و کم حجم تر خواهند شد، به طوریکه به زودی شاهد تغییر ابعاد چشمگیر در ابزارها خواهیم بود.

اما بهبود عمر باتری و قدرت آن تنها پیشرفت دستگاه های جدید نیست. امروزه اتصال دستگاه های مختلف هوشمند به ابزارهای نوین صنعتی موجی جدید در صنعت ابزار ایجاد کرده است. در سطوح ابتدایی، این اتصال راهی برای انتقال اطلاعات یک ابزار با یک گوشی هوشمند یا هر وسیله دیگری است. که امکان پایش اطلاعات و کنترل ابزار ها را فراهم می کند.

اما این پایان راه نیست، ابزار های نوین همواره در حال بهبود و بروز رسانی هستند. می توان به مواردی اشاره کرد که تولیدکنندگان به سمت تولید ابزارهای شارژی چند منظوره رفته اند، مثلا شما با خرید یک دستگاه میتوانید از آن بعنوان گرد بر، اره عمود بر، اره فارسی بر، اره میزی و … استفاده کنید.

پیش بینی می گردد نسل جدید ابزارها به سمتی بروند که قابلیت اتصال به هم را داشته باشند و هر وسیله مجموعه ای از وظایف گوناگون را پذیرا می شود. یعنی با چند ابزار محدود میتوان مجموعه متنوعی از امور را به سرانجام رساند.